Időpontfoglalás

Anyajegy eltávolítás

Mit érdemes tudni az anyajegyekről?

Anyajegyek esetében általában ártalmatlan bőrjelenségekről beszélhetünk, melyek színe és száma gyerekkortól kezdve változik. Az esetek többségében csak esztétikai problémát jelentenek, de érdemes figyelemmel követni változásukat, és ha valami szokványostól eltérőt tapasztalunk, érdemes szakemberhez fordulni. Ennek oka, hogy az úgynevezett, atípusos anyajegyet, ami családi hajlamként bőrrákká fejlődhet, magától a ráktól csak az orvos tudja megkülönböztetni. De a bőrrákot kizárva, más esetekben is, mint például, ha zavaró helyen van az anyajegy, esetleg folyamatos irritációnak van kitéve, megfontolandó és jó megoldás lehet az anyajegy eltávolítás.

Az anyajegy eltávolítás menete

Alapvetően az anyajegy eltávolítás kétféle módon történhet. Az egyik, mikor egy egyszerű pigmentfolt eltűntetését úgynevezett, felszíni kezelési eljárással végzik, mint például az égetés, a hámlasztás vagy a lézerezés. Viszont a valódi anyajegyet egészben és épp széllel, sebészi kimetszéssel távolítják el, miközben a páciens kis dózisú, helyi érzéstelenítésben részesül, ezáltal válik fájdalommentessé a műtét. Beavatkozást követően, ha nincs is ok arra, hogy rosszindulatúságtól kelljen tartani, a biztonság kedvéért a kimetszett darabot akkor is szövettani vizsgálatokra küldik. Kis idő elteltével kerül sor a varratszedésre, ami szinte észrevétlen műveletnek a páciens számára.
Sajnálatos esetekben, ha az anyajegy vizsgálata közben valamilyen gyanú merül fel az orvosban, még a műtét lefolytatása előtt egy onkodermatológus is megvizsgálja az anyajegyet, és segítő javaslatokkal szolgál a beavatkozást illetően. A problémás anyajegy eltávolítása után folyamatos kontroll alatt tartják a pácienst és bizonyos időközönként, ellenőrzés céljából, újabb konzultációkon kell részt vennie.
Mindent összegezve, az anyajegy eltávolítás mára teljesen hétköznapi, fájdalom- és kockázatmentes műveletnek számít, mely elősegíti a páciens esztétikusabb megjelenését és önbizalmának növelését.