Időpontfoglalás

Mellkisebbítés

Mellkisebbítés, mint megoldás

A mellplasztika egyik alaptípusa a mellkisebbítés, amit más néven redukciós emlőplasztikának is szoktak hívni. Ezt a szolgáltatást több okból is igénybe szokták venni a páciensek, ami viszont közös jellemvonásuk, az a nagyméretű mellek birtoklása. Mindez sok esetben zavaróan hat a viselőjére, melynek több oka is lehet. Ilyen például a testalkathoz viszonyított túlzott kebelméret, ami egy külső szemlélő számára aránytalannak és nem túl esztétikusnak mutatja viselőjét. Másik indok lehet a beavatkozásra, hogy fizikai fájdalmakkal kell együtt élnie a páciensnek, ha genetikailag nagy méretekkel rendelkezik. Ilyen mindennapos problémák lehetnek a gerincbántalmaktól kezdve, a váll és hátfájáson keresztül, a mell alatti bőrterület irritációja és gyulladása is, illetve, szélsőséges esetben még gombásodás is tapasztalható.

A mellkisebbítés hatásai

Sok előnnyel járhat a mellkisebbítés, ha valaki hosszú gondolkodás után rászánja magát. Többek között esztétikussá válik a megjelenése, formás és arányos lesz az alakja, ami segíti az önbizalom és elégedettség érzésének növekedését. Mindemellett fizikai panaszai enyhülnek, és számos sportolási lehetőséget próbálhat ki fájdalommentesen.

A mellkisebbítés beavatkozás menete

Mellkisebbítés műveletéről a lehető legtöbb információ begyűjtése és az orvos kiválasztása után, többszöri konzultáció és vizsgálatok elvégzése következik. Ezt követően történik meg a beavatkozás, ami során a páciens vagy altatás alatt történik, vagy epidurális érzéstelenítést kapva esik át az általában 2-3 órás műtéten. Ekkor a sebész a mell mirigyállományának térfogatát csökkenti és a feleslegessé vált bőrt eltávolítja. Ez után a klinikai kezelés még 1-2 napot vesz igénybe, ami alatt folyamatos megfigyelés és ellenőrzés alatt tartják a pácienst. Eme pár nap eltelte után hazatérhet, és majd csak 2-3 hét múlva kell részt venni a varratszedésen. Ha ezen túl van, figyelnie kell még arra, hogy körülbelül 6 hétig viseljen egy speciális melltartót és nem szabad nagyobb terhelésnek kitennie a szervezetét, mint például bármilyen sport tevékenység végzése.